Paul de Krom van Techniekpact ontvangt op 5 juni a.s. eerste exemplaar CLP Pompenboek

De vereniging Contactgroep Leveranciers Pompen (CLP) nodigt u graag uit voor de presentatie van het boek “I like Pompen”. Dit boek is ontwikkeld om leerlingen en studenten binnen het technisch onderwijs te informeren en te enthousiasmeren over de verschillende typen pompen en toepassingen.

De CLP neemt met de uitgave van dit boek haar verantwoording om techniek binnen de samenleving te promoten. We willen als aanbieders van pompen, pompsystemen en/of diensten helpen om de maakindustrie in Nederland te houden, een steentje bijdragen aan de verhoging van de instroom binnen het technisch onderwijs én met het onderwijs samenwerken met als doel actuele techniek binnen de opleidingen te krijgen.

Het eerste exemplaar van het boek wordt op woensdag 5 juni om 15.30 uur overhandigd aan Oud-staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid Paul de Krom.

Paul de Krom is op dit moment de aanjager van Techniekpact. Het Techniekpact moet de samenwerking tussen het onderwijs en het bedrijfsleven bevorderen, de kwaliteit van het techniekonderwijs verbeteren en meer jongeren interesseren voor de techniek.

Verder zijn onder andere leden van de CLP, de MBO Raad, brancheorganisaties, ROC scholen, pompengebruikers en Tweede Kamer leden aanwezig.

Datum: Woensdag 5 juni 2013

Ontvangst: 15.00 uur

Start: 15.30 uur
• Welkom door de voorzitter van de CLP
• Overhandiging van het eerste exemplaar aan Paul de Krom

Receptie: 16.00 uur – 18.00 uur
• Netwerkmoment politiek-bedrijfsleven-onderwijs

Locatie: Internationaal Perscentrum Nieuwspoort
Lange Poten 10
2511 CL Den Haag

“I like Pompen”

Het boek “I like Pompen” is een onafhankelijke kennisbron over de verschillende soorten pompen en het gebruik ervan. De CLP wil met het boek jongeren interesseren voor het “pompenvak” en hun kennisniveau op technisch gebied verbeteren. Het studieboek wordt gratis aangeboden aan het MBO en is zowel in gedrukte als digitale vorm verkrijgbaar. Hiermee speelt de CLP in op de vraag om initiatieven vanuit het bedrijfsleven te ontplooien om jongeren te enthousiasmeren voor een baan in de techniek.

De vereniging Contactgroep Leveranciers Pompen

Vijf jaar geleden besloot een aantal pompenleveranciers een overkoepelende organisatie, de vereniging Contactgroep Leveranciers Pompen (CLP), op te richten. De CLP is een platform om het interne en externe kennisniveau op het gebied van producten en toepassingen van pompen te verhogen. De pomp is een onmisbare schakel in vrijwel alle maatschappelijke en industriële processen, waaronder de water-, (petro-)chemische en voedings- & genotmiddelen industrie. Branches die wezenlijk bijdragen aan de Nederlandse economie.

Het bestuur van de vereniging Contactgroep Leveranciers Pompen