De overkoepelende Europese vereniging voor de pompindustrie Europump is opgericht in 1960. Deze vertegenwoordigt 17 nationale verenigingen in 14 EU lidstaten, Turkije, Rusland & Zwitserland. De leden van Europump vertegenwoordigen meer dan 450 bedrijven met een gezamenlijke productie van meer dan 10 miljard euro en ongeveer 100.000 werknemers in Europa.

Tegenwoordig kunnen vloeistofpompen steeds betere prestaties leveren. Hierdoor is de eindgebruikerssector in staat om hun productie te verhogen; dit leidt tot een verbeterd concurrentvermogen en groei.

De pompindustrie is een groeiende sector. Met bijna de helft van de wereldwijde export en 40% van alle grote octrooiaanvragen behoort de West-Europese pompindustrie tot de economische, commerciële en technologische top.

Europump is een geassocieerd lid van Orgalim, de Europese koepelvereniging voor de mechanische, elektrische, elektronische en metaalbewerkingsartikelen industrie. Orgalim voert veel activiteiten uit, waaronder het schrijven van position papers.

Voor meer informatie over Europump klik op de link: Europump